Panù
Ol Panù
Par 7 o 8 panù pìscen ghè öl mèz chilo dè farìna biànca, 1 chilo dè bùu dè nóos (garìi), 2 èti e mèz dè fìich sèch, 2 èti e mèz dè üèta, 2 ṍöf, 2 èti dè źǜcher, 1 èto e mèz dè bütéer, 1 bustina dè levàat, 'n cügiàa dè gràpa, 'n pizighìi dè sàal e làc’ deli nòsi vàchi.
Prǜma sà dè 'mpàsta la farìna col źǜcher, ol bütéer, 'l levàat, i ṍöf, la gràpa e la sàal, sa l'è ol càas mètech 'n póo dè làc’.
Dòpo vìi tredàat li nóos e taiàat i fìich a tùchilìi se mèt sǜ 'ndèl tàol stà frǜta e l'üèta ca prǜma l'è stàcia mèsa a bàgn giò 'ndèl' acqua e la sè sbròfa tüt con 'n pìt dè làc’; con sànta pazièza se mès-cia la frǜta 'ndèl pastù dè pruma, se ghè dà 'na fórma slongáda ai mòtai de panù e pò se ghè dà 'na spènelada col rós del ṍöf.
Adès ai và itè 'ndèl fùren a 170 °C par 'n'ùra e ´n quàrt.
il panettone valtellinese
Per 7 o 8 piccoli servono mezzo chilo di farina bianca, 1 chilo di gheriglio di noci, 2 etti e mezzo di fichi secchi, 2 etti e mezzo di uvetta, 2 uova, 2 etti di zucchero 1 etto e mezzo di burro, 1 bustina di lievito, un cucchiaio di grappa, un pizzico di sale e latte delle nostre vacche.
Prima si impasta la farina con lo zucchero, il burro, il lievito, le uova, la grappa e il sale aggiungendo se è il caso con un po' di latte.
Poi, dopo aver triturato le noci e tagliato i fichi a pezzettini, si dispone sul tavolo la frutta e l'uvetta che prima è stata messa a bagno in acqua, e la si spruzza con un po' di latte.
Con santa pazienza si mischia la frutta con l'impasto di prima, quindi si dà una forma allungata ai panetti e si spennellano con tuorlo d'uovo; si inforna a 170° per un'ora e un quarto.
O ANCHE
Ricetta Brisciola Valtellinese, la Ricetta Originale (Club delle Ricette)
Ingredienti per 10 persone
500 g di Farina 00
150 g di Uvetta
150 g di Fichi Secchi
140 g di Latte
100 g di Gherigli di Noce
100 g di Burro morbido
90 g di Zucchero
25 g di Lievito di Birra
20 g di Miele di Acacia
2 Uova
2 g di Sale